piątek, 11 września 2015

SET TRZECI

Obudziłam się zlana potem. Moja druga połówka nieświadoma niczego, ciągle miarowo oddychała. Lekko odchyliłam kołdrę i wydostałam się z łóżka. Szybkim krokiem skierowałam się do salonu, gdzie powinien być mój telefon. Chwyciłam aparat i weszłam w wykaz połączeń. Ostatnie połączenie było od Tobiasa... Czyli mam rozumieć, że nic się nie stało? Te wszystkie połączenia były moim chorym snem?! Wyciągnęłam z lodówki wodę i napiłam się tak szybko, że aż w okolicach mózgu czułam chłód, nie mówiąc już o uczuciu w moich zatokach. Spojrzałam na zegarek. 4:27. Nie będę aż tak wredna i zadzwonię do Oli w ludzkich godzinach. 
Spojrzałam przez okno, gdzie promienie słoneczne zaczynały przebijać się przez wieżę Eiffla. 
Czasami się zastanawiam czym sobie zasłużyłam na takie życiowe szczęście. Nigdy nie byłam zbytnio uprzejma dla ludzi. Zero akcji w wolontariacie z mojej strony. A mimo to mieszkam w najpiękniejszej europejskiej stolicy, u boku kochanego mężczyzny Mam kochającą rodzinę i najlepszych przyjaciół pod słońcem. Zdecydowanie jestem życiową szczęściarą.
-Kochanie nie śpisz już?
-Nie śpię od czwartej.. Miałam okropny sen i już nie zasnęłam. Która godzina, że Ty już jesteś na nogach? 
-Jula nieprzerwanie od kilku lat wstaję o tej samej godzinie. Jest wpół do ósmej.
-Kurwa mać, na ósmą mam spotkanie z prezesem- jeszcze nie wiem jak to zrobiłam, ale o 7:45 wyjeżdżałam z garażu. Przejechanie połowy miasta w piętnaście minut, w godzinie szczytu może okazać się zadaniem niewykonalnym.
-Pani Julio witamy!
-Dzień dobry panie Bernardzie. Prezes już przyjechał? 
-Tak czeka na panią w sali konferencyjnej. Ale spokojnie, wyglądało że ma dobry humor.
-Zobaczymy na jak długo. Niech pan trzyma za mnie kciuki- za moment zobaczyłam Bernarda pokazującego właśnie ten gest- Dziękuję!
-Witam panie prezesie. Przepraszam za spóźnienie, ale były ogromne korki.
-Pani Julio nic się nie stało. Czekał bym na panią nawet pół dnia, wie pani że mam słabość- uśmiechnął się, wskazując ręką krzesło naprzeciwko siebie- Niech pani usiądzie, to będzie długa rozmowa.
-Mam się bać? Z tego co wiem, nasze wyniki są naprawdę dobre. Nie ma większych problemów z kadrą, ani z klientami. Czy może się mylę?
-Nie myli się pani. Od kiedy jest pani dyrektorem wyniki naszego oddziału poprawiły się o prawie 100%, nie ukrywam że cały zarząd jest pod wrażeniem. Wie pani, że mamy kilka oddziałów na całym świecie, i muszę powiedzieć, że paryski oddział jest drugim zaraz po japońskim. Stąd właśnie moja wizyta. 
-Przepraszam, ale ja chyba nadal nie rozumiem. Przeleciał pan tyle świata, żeby powiedzieć mi że wyniki naszego oddziału są takie dobre. Wybaczy pan, ale to lekko nie rozsądne- zaśmiał się- Przepraszam.
-Przyleciałem tutaj, żeby panią o coś prosić. Za dwa miesiące odchodzę na emeryturę, razem z zarządem szukamy mojego zastępcy. A właściwie to mam nadzieję, że go znaleźliśmy. Pani Julio chcielibyśmy, żeby to pani zajęła moje miejsce.
-Słucham?! Żartuje pan sobie ze mnie? Przecież główna siedziba znajduj się w Tokio. Miałabym rzucić całe swoje tutejsze życie, i tak z dnia na dzień wyjechać?
-Proszę, żeby pani nie dawała odpowiedzi teraz. To wymaga chwili zastanowienia. Zróbmy tak, że za tydzień zadzwonię do pani i spytam się o decyzję, dobrze?
-Oczywiście. Czy to wszystko? Chwilowo chciałabym jeszcze wrócić do moich teraźniejszych obowiązków.
-Tak to wszystko.
-Do widzenia. 
-Do usłyszenia, pani Julio.
Opuściłam salę konferencyjną w trybie ekspresowym. Weszłam do swojego gabinetu, uprzednio prosząc moją asystentkę o odwołanie wszystkich spotkań, oraz o nieprzekierowywanie połączeń. Pokój składał się głównie z okien, przez które było widać całą panoramę stolicy. Każdy wieżowiec, pojedyncze kamienice, a czasami nawet małe domki z ogródkami. Wszystko to było otoczką dla stalowej konstrukcji, tak często odwiedzanej przez ludzi z całego świata... Czy jestem zdolna zamienić spokojne, paryskie uliczki dla zatłoczonych japońskich ulic? Albo czy potrafię zamienić wszystkie piękne kamienice na nowoczesne, i w ogóle nie ładne budynki? 
Umiem zamienić rolę małej dyrektorki na rolę prezesa ogólnoświatowego banku? A przede wszystkim czy moja miłość gotowa będzie wyjechać, ze mną na drugi koniec świata tylko po to, żebym mogła się rozwijać? Teoretycznie Tobias, posiada tylko rodzinny biznes. Co będzie robił w Japonii, nie znając języka i nie posiadając jakiegoś konkretnego zajęcia?! Ja wiem. Będzie marudził, że zniszczyłam nam życie. Inaczej. Będzie mówił, że cieszy się moim szczęściem ale po chwili zaczniemy skakać sobie do gardeł.. Nie będziemy umieli cieszyć się tym co mamy. Będziemy stopniowo wzajemnie się wyniszczać, aż w końcu nie zostanie z nas już nic.. Czy jestem gotowa, aż na takie poświęcenie?
Z rozmyślań wyrwał mnie dźwięk, informujący o nowym emailu. Usiadłam przy biurku, otwierając lekko uchylonego laptopa. Wchodząc z pocztę zobaczyłam, że czekają na mnie trzy nie otwarte wiadomości. Jedna od prezesa informująca mnie o szczegółach mojego ewentualnego przejścia na jego fotel. Kolejna od Pita( swoją drogą ciągle przechodzą mnie dreszcze jak przypomnę sobie sen jaki miałam..), a w niej kilka zdjęć z wesela Cichych. Trzecia i ostatnia była od adresu, którego w ogóle nie kojarzyłam..

 "od: nieznajomyalepomocny
do: Julia Antiga               

Nie liczy się fakt, kim jestem. Liczy się to, że wiem coś na temat Twojego życia. 
A konkretnie na temat Twojego narzeczonego. Przyjedź do Waszej ulubionej kawiarni, dzisiaj o 15:30. Zobaczysz o czym mówię. 

nieznajomy"

Normalnie zignorowałabym taką wiadomość, ale nie ukrywajmy że nie jest to pierwsza sytuacja tego typu. Poza tym od spotkania asystentki Tobiasa w mieszkaniu, stałam się lekko podejrzliwa. 
Od spotkania z prezesem stałam się i tak bezwartościowa w firmie, więc koło 15 wsiadłam do auta i zaczęłam kierować się w stronę ulubionej kawiarni. Równo o 15:30 zajechałam do miejsca, gdzie kawę było czuć nawet w zamkniętym samochodzie. 
Ledwo weszłam do środka, i już wiedziałam o co chodzi. Mój. MÓJ narzeczony siedział przy jednym stoliku ze swoją asystentką. Składał na jej policzku czułe pocałunki, by powoli przejść na usta. Nie wyglądało to na pierwszy pocałunek tej dwójki. Tobias był tak zajęty swoją nową dziewczyną, że nawet mnie nie zauważył. Postanowiłam, nie robić mu awantury w miejscu publicznym. Nie będę przez takiego kutasa psuć sobie nienagannej reputacji. 
Wróciłam do mieszkania, bez poczucia że moje życie właśnie legło w gruzach. Spokojnie poszłam do sypialni i spod łóżka wyciągnęłam walizki należące do Tobiasa. Otworzyłam szafę i zaczęłam wyciągać jego idealnie ułożone koszulki, spodnie i wszystkie inne części garderoby. Nie śpieszyłam się z tym. Potem zebrałam wszystkie kosmetyki z łazienki i też włożyłam je do walizki. Po pakowaniu, weszłam do gabinetu i usiadłam na fotelu za biurkiem. 
Zaczynało się ściemniać, kiedy usłyszałam przekręcanie klucza w zamku. Spokojnie czekałam, na wejście mojego narzeczonego do jego gabinetu.
-Jula, co Ty tutaj robisz? Myślałem, że jesteś w banku- podszedł i pocałował mnie w czubek głowy
-Mieszkam tutaj, w przeciwieństwie do Ciebie. Walizki już są spakowane- uśmiechnęłam się do chłopaka- Możesz zamieszkać z Pauline jeśli chcesz, nie bronię Ci.
-O czym Ty mówisz? 
-Byłam w tej kawiarni. Byłeś tak zajęty tą suką, że nawet mnie nie zauważyłeś. 
-To nie tak, Jula.
-Nie chcę wiedzieć jak. Nie chcę wiedzieć czy ją przeleciałeś czy jeszcze nie. Nie chcę wiedzieć, czy podczas mojej nieobecności chodziła w moim szlafroku albo pieprzyła się z Tobą w naszym łóżku. Nie obchodzi mnie to.
-Popełniasz błąd! Co zrobisz beze mnie?!
-Wyjadę do Japonii. Dostałam dzisiaj propozycję objęcia posady prezesa. I wiesz co? Przyjmę ją- ściągnęłam pierścionek z palca i wcisnęłam mu do dłoni- Masz go. Nigdy mi się nie podobał. Pauline wygląda na taką której się spodoba. 
-Jesteś pewna? Jeśli przejdę przez te drzwi to już nigdy nie wrócę.
-Wypierdalaj. W ciągu tygodnia masz zabrać wszystkie papiery z gabinetu. Potem oddasz mi klucze i nigdy się nie pojawisz w moim życiu.
Miesiąc później byłam już spakowana i gotowa na nowe życie. Przyjęłam propozycję bez wahania. Miałam trochę problemów z przekonaniem rodziców do mojego wyjazdu, ale w końcu zrozumieli że będę się rozwijać. Poza tym odwiedzenie mnie wydało im się dobrym pretekstem, żeby pojechać do Japonii. Jeśli chodzi o Tobiasa to zabrał papiery w ciągu dwóch dni, potem już nigdy się nie spotkaliśmy. I o dziwo przez ten czas nie uroniłam nawet jednej łzy. Za to moi przyjaciele uronili ich chyba z całe morze. Oczywiście ze szczęścia, że już nie ma go w moim życiu. 
Z chłopakami zobaczę się w Japonii, bo już obiecałam im że załatwię sobie bilety na Puchar Świata. W końcu skoro będę w kraju kwitnącej wiśni, to czemu nie pójść na takie widowisko?
Japonio nadchodzę i zamierzam być cholernie szczęśliwa!

____________________________________________________________
Hej Kochane! :*
Przepraszam, że tak długo mnie nie było.. Zaczęła się szkoła, a co za tym idzie zaczęła się dla mnie klasa maturalna :/ A jak Wam idzie w szkole? Do której klasy poszliście? :D
Potem zepsuł się mój komputer.. A teraz jeszcze od ponad tygodnia jestem chora :D Siedzę w domu trzeci dzień i dopiero dzisiaj mam siłę, na dokończenie trzeciego seta :) Miał wyglądać inaczej. Ale nie mogłam nic zrobić Pitom. Za bardzo ich polubiłam :) 
Ale co Wy na to, że pozbywamy się Tobiasa? :D Myślicie, że to ostateczne pożegnanie? :)
I co Wy na wyjazd Julii do Japonii? :3 
Obiecuję, że w następnym secie będzie więcej Bartka! <3

PS. Oglądacie Puchar Świata? :) Pewnie nie, bo godziny są do dupy... Wstanie w sobotę o 5:00 graniczy z cudem :D Ale czego się nie robi dla chłopaków, nie? ;)
PS. 2 Dziękuję za tyle wyświetleń :)
PS. 3 Chwilowo pożegnałam się z askiem, ale na pewno wrócę :)

Buziaki, 
Ala :*

12 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Wciąż jestem pierwsza i przepraszam za opóźnienie. Nie ukrywam, że po części przez Łysego z Reprezentacji, wciąż nie umiem się otrząsnąć.
      Och! Pozbyliśmy się się Tobiasa, jak fantastycznie. Nie lubiłam kanalii. Podoba mi się postawa Julii, ja też lubuję się ostatnio w silnych i nienależnych kobietach. Zobaczymy, czy dalej taka będzie. Osoba nieznajomego pomocnika jest co najmniej intrygująca. Bartek, szef, koleżanka albo superbohater Dziku? Na pewno on!
      Japonia.. Czyżby szykowałyby się nam szalone i przełomowe trzy tygodnie z reprezentacją? Lubię to! Nie mogę się doczekać kolejnego rozdziału.
      Jest jeden minus tego rozdziału i ty doskonale wiesz jaki. Mam nadzieję, że się poprawisz, ma chérie.
      Czekam, czekam, czekam.

      Zuziek,
      melissamolier.blogspot.com
      my--niepokonani.blogspot.com

      Usuń
  2. Czytając różne blogi widzę podobieństwo między Twoim opowiadaniem a opowiadaniem o Melissie Mollier autorstwa z pewnością znanej Ci blogerki. Powiedz, jeśli się mylę, ale takie jest moje odczucie.
    PS. Wiem, że się czepiam, ale popracuj trochę nad pisownią i interpunkcją, a będzie super :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zuzia i ja na swoje opowiadania mamy różną koncepcję :) Może fakt że oba rozgrywają się we Francji i w obu bohaterki są wredne zbliża je do siebie, ale zapewniam że Melissa i Jula to zupełnie coś innego.
      Nie czepiasz się, będę pracować nad tym :D
      Pozdrawiam.

      Usuń
  3. I dobrze, że tego Gogusia już nie będzie, nie lubię go :D Ja chcę dużo Bartka, dużo Pitów i dużo Julii, kocham ich :D
    Ja w kwietniu skończyłam LO, teraz szukam uporczywie pracy i niedługo dostanę odpowiedź czy zostałam przyjęta :) Czarno to widzę :D
    Oglądam PŚ, bo póki co nic mi w tym nie przeszkadza, I'm so happy :D
    Dzisiaj tylko nie oglądałam, później powtórkę ogarnę ^^
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Melduje się
    Opowiadanie to istne arcydzieło. Bardzo się podoba i wchłania od przeczytania pierwszego zdania.
    Wełny życzę
    Buźka

    OdpowiedzUsuń
  5. Taki... przechodni rozdział, tak bym to ujęła. Wbrew pozorom mało się dzieje, w poprzednich było więcej akcji. Ja bym się rozpisała z kłótnią jakąś Tobiasa z Julią. No ale mam nadzieję, że w czwórce będzie więcej się działo ;) co do maila, to mam dziwne przeczucie, że jest on od Kurczaka ;)
    Dużo weny :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Cieszę się że prawda wyszła na jaw. Dupek z tego Tobiasa, ale coś czuję że jeszcze wróci. Chcę więcej Bartka, Pita i Oli. :) Niecierpliwie czekam na następny.
    Rzeczywiście godziny są do dupy, zwłaszcza jeśli ktoś chodzi do szkoły. ;)
    Pozdrawiam i weny życzę,
    April :*

    OdpowiedzUsuń
  7. Z poślizgiem, ale już jestem :)
    Bardzo sympatyczny rozdział! Zresztą, jak wszystkie :)
    No i prawidłowo, że pozbywamy się Tobiasa. Od samego początku nie dzierżyłam faceta. Dobrze, że wszystko wyszło na jaw. Ma za swoje.
    Hmm... "nieznajomyalepomocny"? Któż to taki? :)
    Ale wiesz co... ja bym tak prosiła więcej Pita. Da się zrobić? :D
    Klasa maturalna, czyli witam w klubie. Nie wiem, jak ty, ale ja mam już powoli wszystkiego dosyć, chociaż dopiero rok się zaczął... -.-
    Weny i buziaki :**

    OdpowiedzUsuń
  8. A no widzisz... Jak się wali, to wszystko w jednej chwili, ale ważne, że jesteś! ;))
    Przyszłaś, a wraz z Tobą naprawdę przyzwoity rozdział. Taki, który zapowiada na pewno wiele wątków. ;) Takie rozdziały, wbrew pozorom, są naprawdę potrzebne, także mnie się podoba, nawet bardzo podoba. ;)
    Że Tobias wara? Ooo, jestem za! ;D Całe szczęście te wszystkie machlujki ujrzały światło dzienne. ;))
    Powodzenia, przyszła maturzystko! ;* Za rok czeka mnie to samo. -.- I uwierz, że ja również sama mam takie chwile, kiedy myślę, aby rzucić wszystko w cholerę, bo niby szkoła dopiero się rozpoczęła, a ja już niczego kompletnie nie ogarniam. o.O
    W każdym razie powodzenia. Czasu, wenyy. ;*
    Buźka. ;*

    OdpowiedzUsuń
  9. Z ogromnym opóźnieniem, ale dotarłam. Rozpoczęłam pierwszą klasę liceum, a nauczyciele zawalili mnie takim gromem zadań, sprawdzianów i kartkówek, że nie jesteś w stanie sobie tego wyobrazić. :( Dziś znalazłam nieco czasu, więc jestem.
    Set? Na celujący! (Skoro już o szkole mówimy xd)
    Czy cieszę się, że pana Tobiasa już nie będzie? Owszem. Całe szczęście, że Julia dowiedziała się o tym, co on kręci na boku teraz, a nie później. Co by było, gdyby odrzuciła propozycję prezesa, a dopiero potem dowiedziała się o romansie swojego narzeczonego? Przecież to byłaby katastrofa! :x
    Teraz życzę jej wszystkiego dobrego i jestem mega ciekawa, jak potoczysz jej dalsze losy. :)
    Czekam na 4! :*
    Buziaki! :*

    OdpowiedzUsuń
  10. Hej. Hej.
    Dotarlam i do ciebie ;)
    Rozdzial swietny, ciesze sie ze Tobias nie jest z Jula ;)
    A co do meczow to nie ogladalam poniewaz szkola.. Chyba ze kawalek studia jak miaam na pozniej a chlopaki grali o 8.
    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń